Proces SEO patří k věcem, které velmi pomáhají především malým a středním podnikatelům přilákat nové potenciální zákazníky. Tím i zvyšuje šanci, že si některý z nich skutečně něco koupí a stane se tak novým zákazníkem. Na jakém principu to celé funguje?
Zde se jedná především o to zvýšit návštěvnost webových stránek dané firmy. To se provádí jejich optimalizací tak, aby byly na jedné z předních pozic ve výsledcích po zadání určitého slova či fráze do internetového vyhledávače. Tato optimalizace má několik částí.
Tou první a asi nejdůležitější je návrh klíčových slov https://www.seolight.cz/navrh-klicovych-slov. Proč je tak důležitý? Je nezbytné vybrat taková slova či fráze, která jsou v souvislosti s daným tématem nejčastěji vyhledávána. Zároveň je dobré vyhnout se těm obecným, neboť zde by byl výsledek spíše kontraproduktivní – sice by daný odkaz byl na předních příčkách, ale prakticky nikdo by na něj neklikl, neboť by bylo na první pohled zřejmé, že to není to, co hledá.
Jak se tedy tento výběr provádí? Navzdory tomu, že se to nazývá návrh, jde o více než pouhý odhad. Předchází mu totiž celková analýza, která bere v úvahu předmět podnikání dané firmy, slova, která jsou nejčastěji vyhledávána jak k danému tématu, tak celkově, i to, jak často jsou vyhledávána. Z těchto informací pak sestaví list klíčových slov, která se dají použít.
I toto je důvod, proč metodiku SEO nemůže praktikovat podnikatel sám – malé a střední firmy zkrátka nemají dostatek zdrojů pro to, aby mohly podobný průzkum provést, a pro ty velké, zavedené je to zbytečné. Je tedy dobré najmout si firmu, která toto obstará za vás. Neboť i když můžete být na sto procent přesvědčeni, že váš odhad slov, která jsou nejvyhledávanější, je správný, přeci jen je mnohem lepší mít ověřené informace. To je základem úspěchu nejen u podniků.